De landelijke museumweek vindt dit jaar plaats van 16 t/m 24 april. Het thema dit jaar is “Ons echte goud”. Laat het Industrieel Museum Zeeland nu een “gouden” collectie hebben op het gebied van de industrialisatie van Zeeland. Daarom sluit het museum zich op zondag 17 april aan bij het thema en opent zij haar deuren voor een gereduceerde prijs.

Tijdens de museumdag is er van alles te beleven in het museum. De verschillende oude industriële machines, zoals de stoomgenerator afkomstig uit de voormalige Cokesfabriek en de rondbreimachine, draaien tijdens deze dag op volle toeren. Ook de kinderen hoeven zich niet te vervelen tijdens deze dag. Op hun ontdekkingsreis door het museum stuiten zij op verschillende interactieve doe-dozen, die hen op een speelse manier kennis laat maken met de industrie en haar historie. Na het uitvoeren van alle opdrachten ontvangen zij een gouden lekkernij.  Ook de toekomst komt op hun pad in het 3D-lab waar ze de wereld van 3D- printen kunnen ontdekken. Voor de bezoekers die liever met een gids door het museum gaan, start er ieder uur een rondleiding. Per rondleiding kunnen maximaal 25 personen mee.

Het museum opent haar deuren tijdens de museumdag op zondag 17 april van 10.00 t/m 17.00 uur.
Speciaal voor deze dag kunt u het museum bezoeken voor €5,-  ( dit is inclusief koffie/thee. Normale entreeprijs is €7,50 zonder consumptie)