Openingsdatum museum bekend!
Ons Museum was onlangs in zeer positieve zin in de Media te vinden. Dow overhandigde een cheque van maar liefst € 50.000,- Daar zijn wij uiteraard erg blij mee. Tevens werd dit moment aangegrepen om officieel de openingsdatum bekend te maken:

De openingsdatum is vastgelegd op 17 januari 2015.

Een half jaartje later dan gepland zult u zeggen, maar deze werd, na overleg, als meest realistisch gevonden door alle betrokkenen .
Ondertussen  is er door onze enthousiaste vrijwilligers al weer veel werk verzet. De niet-museale ruimtes, de entree,de  toiletten ,de vergaderruimtes, het practicumlokaal, de personeelsruimte en de vergaderruimte voor de vrijwilligers, zijn inmiddels al gebruiksklaar.
Momenteel is men druk aan het inventariseren, opknappen en installeren van de collectiestukken. Verder zijn we gestart met het verzamelen van film- en fotomateriaal en een zijn aantal personen  bezig met verdere collectiewerving.

Collectiestukken
Mocht u nog iets in u bezit hebben, nieuw of oud dat industrieel gelinkt is, mag u altijd contact opnemen met paulavinke@industrieelmuseumzeeland.nl . Het kan om van alles gaan, van een directeurskast, boekhouderattributen, documenten, foto’s, tot gereedschapskisten etc…
Opleidingsplan
De leden van de exploitatiegroep zijn een opleidingsplan voor de eigen vrijwilligers aan het schrijven. Tevens  organiseren zij de cursus Adlip, voor digitale collectiebeheer, in samenwerking met vrijwilligers van het streekmuseum Axel.
Sponsorcampagne
Op 7 april was er het persmoment en werd door Dow hun cheque overhandigd. Hiermee is feitelijk ook de sponsorcampagne gestart. U kunt op de website alles lezen over hoe u het museum kunt sponsoren. www.industrieelmuseumzeeland.nl Ook mag er uiteraard altijd gedoneerd worden op het rek nr.  NL 81 RABO 0102 755 353

Voelt u zich geroepen en heeft u nog wat tijd over, dan bent u van harte welkom om eens te komen kijken en een handje uit te steken. U kunt zich steeds aanmelden als vrijwilliger via paulavinke@industrieelmuseumzeeland.nl .